درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 11 خرداد 1403 - 16:04   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند

  ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند


ادامه ادامه مطلب سه

زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی

  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟
  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟
  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم
  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید
  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟
  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z
  چگونه یک برند شخصی قوی بسازیم: نکات کلیدی از کارشناسان
  آنچه در مورد اطلاعات نادرست به شما می‌گویند را باور نکنید
  نرخ تبدیل آزمایش رایگان چقدر است؟
  اپل هوش مصنوعی مولد را به ایموجی‌ها اضافه می‌کند: چه معنایی دارد؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 40599صفحه نخست » شنبه، 4 آبان 1398 - 12:58
به تلفن همراه عقاب پول بفرست
یک عقابی استپی که به ایران پرواز کرده پروژه تحقیقاتی متخصصان پرنده شناسی سیبری را به دلیل هزینه بالای ارسال پیامک ورشکست کرد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| یک عقابی استپی که به ایران پرواز کرده پروژه تحقیقاتی متخصصان پرنده شناسی سیبری را به دلیل هزینه بالای ارسال پیامک ورشکست کرد.

این پژوهشگران مهاجرت عقاب‌های استپی را با دستگاه‌های موقعیت یاب دنبال می‌کنند این دستگاه‌ها اطلاعات گردآوری شده را با پیامک به مرکز تحقیقات ارسال می‌کنند.

در این پژوهش سیزده عقاب زیر نظر بودند اما عقابی که به ایران پرواز کرد باعث ورشکستگی پروژه تحقیقاتی شد چرا که پول پیامک‌هایش خیلی زیاد شد.

اکنون این دانشمندان برای تامین بودجه طرحی را به نام "به تلفن همراه عقاب پول بفرست" راه‌انداخته‌اند.

"شبکه مطالعه و محافظت پرندگان شکاری" روسیه، مهاجرت عقاب‌های استپی را زیرنظر دارد که در معرض انقراضند. هدف از این تحقیق ردیابی مسیرهای اصلی مهاجرت عقاب‌های استپی و شناسایی خطرات است.

پرندگان این پروژه همگی مجهز به فرستنده هستند و هر روز اطلاعات حرکت آنها با پیامک برای محققان ارسال می‌شود.

یلنا اشنایدر، عضو این شبکه به بی‌بی‌سی گفت: "عقاب‌ها برای زمستان به جاهای دیگر پرواز می‌کنند، در راه با انواع خطرات روبرو می‌شوند نظیر کابل‌های برق، افراد مسلح، انواع سم و طعمه‌های مسموم، تله و خطرات دیگر. اصل کار ما این است که ببینیم عقاب‌ها از چه مسیرهای مهاجرتی می‌کنند و با تمرکز بر این مسیرها مراقب باشیم خطری این پرنده‌ها را تهدید نکند."

عقاب‌های استپی معمولا تابستان را در روسیه یا قزاقستان می‌گذرانند و برای زمستان به عربستان سعودی، پاکستان و هند پرواز می‌کنند و گاه در ایران، تاجیکستان یا افغانستان توقف کوتاهی می‌کنند.

اما امسال پرنده‌شناسان با مشکل روبرو شدند، پرندگانی که برای مهاجرت زمستانی از آسمان قزاقستان پرواز کردند به شبکه موبایل وصل نشدند و پیامک‌هایشان ارسال نشد. عقاب‌ها در ساعات روز روشن هر ساعت یک پیامک می‌فرستند.

یک عقاب به نام مین به ایران پرواز کرد و پیامک‌هایش در قزاقستان ارسال نشد و وقتی وارد ایران شد، تمام پیامک‌های ارسال‌نشده ناگهان فرستاده شد.

قیمت یک پیامک در ایران معادل ۴۹ روبل روسیه است و به گفته خانم اشنایدر قیمت پیامک‌های این عقاب روزی هفت هزار روبل شد.

این اتفاق باعث شد بودجه سالانه ردیابی مهاجرت عقاب‌ها با پیامک در ۹.۵ ماه تمام شود.

خانم اشنایدر می‌گوید کاش عقاب‌هایی که به کشورهایی پرواز کردند که پیامک گران است، از عقابی به نام آینا درس می‌گرفتند.

این عقاب قبل از آن که از طریق فضای ایران، عراق و عربستان سعودی به مصر پرواز کند وارد روسیه شد و در آن جا داده بیش از یک میلیون پیامک آن با قیمت دو روبل تخلیه شد.

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آنچه در مورد اطلاعات نادرست به شما می‌گویند را باور نکنید


  اپل هوش مصنوعی مولد را به ایموجی‌ها اضافه می‌کند: چه معنایی دارد؟


  نرخ تبدیل آزمایش رایگان چقدر است؟


  چگونه یک برند شخصی قوی بسازیم: نکات کلیدی از کارشناسان


  کانوا: ابزارهای طراحی خود را برای تسلط بر فضای کاری حرفه‌ای ارتقا می‌دهد


  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z


  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟


  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم


  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید


  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد